Dietetyczna granola -czym jest?

Granola to doskonały pomysł na fantastyczne i pożywne śniadanie, które zapewni nam niemal wszystkie potrzebne składniki do właściwego rozpoczęcia dnia. A to oznacza, że jest bogata w witaminy i wartości odżywcze i znacząco wpływa na kondycję organizmu. Dietetyczna granola to świetne rozwiązanie dla osób, które borykają się z nadwagą lub otyłością i pragną rozpoczynać dzień od zdrowego posiłku. To idealne połączenie płatków, rodzynek, owoców, miodu i orzechów zostało wymyślone pod koniec XIX wieku przez doktora Jamesa Caleba Jacksona. Od tamtej pory dla wielu ludzi jest synonimem pysznego śniadania lub przekąski, która dostarcza całego mnóstwa energii.

Jak przygotować granolę dietetyczną?

Przygotowanie granoli w wersji dietetycznej nie wymaga od nas żadnego przygotowania. Zasadniczo chodzi o to, by wymieszać ze sobą kilka istotnych składników i tyle wystarczy, by cieszyć się pożywną bazą śniadaniową. Domowa dietetyczna granola może składać się z ulubionych składników, a wobec tego jest najlepszą opcją dla wybrednych smakoszy. Możemy dobierać według własnego uznania i mamy gwarancję na to, że przygotowana przekąska składa się z najwyższej jakości produktów. Podstawowa granola powinna składać się z dobrej jakości płatków owsianych, rozdrobnionych orzechów, owoców, np. w postaci rozdrobnionych jabłek lub gruszek oraz miodu. Wielu ludzi urozmaica przepis dodatkiem w postaci migdałów, sezamu lub słonecznika. Nie jest to jednak priorytet. Wymieszane składniki w odpowiednich proporcjach należy wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia, a następnie włożyć do piekarnika. Piekarnik powinien być nagrzany do temperatury ok. 140 stopni, a przygotowaną masę należy pięć nie krócej niż 40 minut. Naturalnie, możemy sprawdzić nieco wcześniej konsystencję i samodzielnie ocenić, czy właśnie taka granola dietetyczna spełnia nasze oczekiwania.

Z czym podawać granolę?

Niektórzy uwielbiają jeść granolę w formie pieczonego ciasta i nie potrzebują żadnych dodatków, by cieszyć się pyszną przekąską. Dla pozostałych jest to jedynie element udanego śniadania, któremu przydałoby się pewnego rodzaju spoiwo. Warto przetestować granolę w połączeniu z naturalnym jogurtem. To wyjątkowo powszechny zestaw, choć nie cieszy się popularnością bez powodu. Takie śniadanie jest po prostu pyszne i z pewnością bardzo sycące. Można granolę spożywać również z kefirem lub aromatyzowaną maślanką. Tak naprawdę od nas zależy, czy zjemy ją “na sucho” czy z dodatkiem nabiału.